|
270x270
Projekti Andmed
Klient: Maanteeamet Lõuna Regioon
Lõpetamise aeg: 2011

Meie Osutatud Teenused
sildade projekteerimine
teede projekteerimine

Meeskond
Raul Vibo
Margo Märdin
Peeter Škepast

Kaarepere viadukt

Eesti ¤

Kaarepere raudtee ülesõit on olnud läbi aegade üks ohtlikumaid ning selle asendamine eritasandilise ristega on olnud kavades pikemat aega. Maanteeamet korraldas projekteerimis-ehitushanke Kaarepere viadukti ja pealesõitude ehituseks 2010. aastal. Kuigi olemas oli projekt, soovis Tellija eelarve nappuse tõttu leida varemprojekteeritud viadukti lahendusele ökonoomsema alternatiivi. Nordecon AS valis oma konsultandiks Rambolli ning seeläbi avanes meile võimalus pakkuda ökonoomset ja keskkonda sobivat sillalahendust. Nordecon AS esitatud pakkumus osutus edukaks ning detsembris 2010 alustasime projekteerimist. Projekt valmis märtsis 2011.

Projektlahendus näeb ette kolmeavalise järelpingestatud raudbetoonist integraalse raamsilla. Avade pikkused on 2,5+20,0+28,0+20,0+2,5m ning viadukti kogupikkus 73,0 m. Sõidutee kasulik laius viadukti peal on 10,0 m. Raudtee kõrgusgabariit on 6600 mm, mis arvestab perspektiivse elektrifitseerimise võimalusega.

Viadukti projekteerimise tegi keerukaks eelkõige terav lõikumisnurk maantee ja raudtee vahel. See oli paika pandud varasema projektiga, mida paraku muuta ei saanud. Lõikumisnurk 27 kraadi tähendas väljakutset avapikkuste optimeerimises ja sambapostide ning vundamentide paigutamises. Viadukti ehituse ajal ei olnud lubatud takistada raudteeliiklust.

Viadukt toetub neljale sambale. Vahesambad on saledad postid, mis on pealisehitusega jäigalt ühendatud. Kummagi vahesamba all on 3 Fundex tüüpi puurvaia kooriku läbimõõduga 980 mm. Kaldasambad moodustuvad kahest postist, mis kumbki toetuvad ühele vaiale. Posti ja pealisehituse sõlm on lahendatud elastse šarniirina.

Pealisehitus on optimeeritud ristlõikega, mille eesmärgiks oli nii ehituskõrguse, kui ka kogukaalu minimeerimine. Silladeki järelpingestuseks on kasutatud 9 kimpu otsenakkega trosse, mida pingestati viadukti mõlemast otsast.

Tee muldkeha toestamiseks on kasutatud LIMI tugimüüri, mille plokid on ankurdatud terastõmbidega muldkehasse.

Viadukt valmis ja avati liiklusele 2011 aasta novembris.



Partnerid: Estkonsult, Kaido Sooru

Raul
Raul Vibo
Juhtivkonsultant
Telefon+372 664 5808